субота, 23 лютого 2019 р.

Патріотична бесіда
 Нові часи ,нові Герої.
Майдан – кривава стежка до свободи
Борітеся - поборете!
Вам Бог помагає!
За вас Правда, за вас Слава
І Воля свята

19 лютого у читальному залі сільської бібліотеки відбулося вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні та наших земляків-героїв, які віддали своє життя за рідну землю, за Україну. Їм, мужнім, незламним українцям та їхнім побратимам, чиї душі на небесах, був присвячений погляд в історію «Нові часи - нові герої».

Взагалі, захід пройшов в атмосфері патріотизму та болю за тими, хто не вагаючись, ціною власного життя заплатив за право жити у вільній, демократичній, правовій державі. Почуте і побачене під час зустрічі-вшанування викликало щирі почуття в учасників. Захід завершився хвилиною мовчання та запаленням свічки пам’яті біля Пам’ятного знаку.

Герої не вмирають, вони завжди будуть в наших серцях! Слава Україні! Героям Слава.





Книжкова виставка-реквієм 
Вшануй хвилиною мовчання Вкраїно тих хто полягли.





четвер, 14 лютого 2019 р.

"Час і досі не загоїв рану - цей одвічний біль Афганістану"


 Літературна година – реквієм

 "Час і досі не загоїв рану - цей одвічний біль Афганістану"

15 лютого в Україні відзначається День вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 30-та річниця виведення військ із Афганістану. До цієї дати в сільській бібліотеці села Динівці була проведена   літературна година-реквієм  "Час і досі не загоїв рани –цей одвічний біль Авганістану "

Минають дні, ідуть роки,
Життя листи перегортає .
А біль Афгану - на віки.
В душі чомусь не замовкає.
Такими словами в  бібліотеці філії №5 с.Динівці розпочалася літературна година - реквієм .Своїми спогадами про тяжкі воєнні роки на чужій афганській землі поділився з присутніми учасник бойових дій Рябко Михайло.Бібліотекар Ігнатеско.А.В  познайомила присутніх з книжковою виставкою "Солдати інтернаціональної служби". Присутні також переглянули відеоролики "Хроніка афганських подій" і "Книга пам'яті". Гостями заходу були учні 9Б класу НВК Динівці.












вівторок, 29 січня 2019 р.


Виховна година
"Мужність випадковою не бває"
Ще юнаки, ще майже діти,
А навкруги і смерть, і кров.
“ На порох стерти, перебити! ” –
Іде на Київ Муравйов.
Полків його не зупинити,

Та рано тішаться кати:
Коли стають до зброї діти,
Народ цей – не перемогти!
М. Луків



Бій під Крутами – це героїчна і водночас трагічна сторінка нашої історії, а 29 січня увійшло в українську історію як день пам’яті мужніх героїв, що душу й тіло поклали за самостійність, волю та незалежність Батьківщини.
Бій тривав кілька годин.У результаті вдесятеро чисельніше російське військо, зустрівши неочікуваний опір, зазнало значних втрат і зупинилося на кілька днів на цьому рубежі. Відчайдушно і героїчно захищали свою землю юні українські патріоти. Усі стояли до останнього подиху.
Тоді загинув цілий студентський курінь, триста юнаків – цвіт української молоді.
Славних хлопців - добровольців загинуло триста,
Бо така вже їхня доля – коротка, терниста.
Ой ви, Крути, ой ви, Крути, біль мого народу,
Віддали життя герої за нашу свободу.
М. Бакай
У нашій історії є чимало кривавих етапів, які символізують жертовність героїв. Але найвеличнішим подвигом стали Крути. Кров героїв не просто символ відродження українства – з того січневого дня 1918 року вона пломенить нам як вічний вогонь української волі, а відтак нагадує нам усім про обов’язок працювати для рідної землі, а особливо тепер, коли вирішується доля України.
КРУТИ
Крути – наша гордість і слава,
Там соколи юні у вічність пішли.
На клич молодої держави,
Піднялися вірні сини.
Грудьми у нерівному бої,
Спинили червону орду,
З честю впали герої,
За Україну свою.
На жертовню поклали,
Свої молодії життя.
Приклад відваги подали,
Слава героїв жива!
Зельман (Лісовий) Михайло


пʼятниця, 25 січня 2019 р.

Святий Вечір Святого Василя
(Новий рік за старим стилем)

Свято Маланки – Щедрий Вечір, і Василя – старий Новий рік

Історично склалося так, що Новий рік у нас відзначається двічі: 1 січня за новим, григоріанським календарем, і через два тижні – за старим, юліанським стилем. 14 січня – день пам’яті св. Василія Великого, архієпископа Кессарії Каппадокійської, який народився близько 330 року у родині  багатих благочестивих батьків. Все свідоме життя він проповідував вчення Ісуса Христа і користувався великою повагою серед віруючих. Українці шанують чесноти святого і увічнили його ім’я в щедрівці  такими словами: «А що другий празник – святого Василія! Радуйся, ой радуйся, земле, син Божий народився!».
Споконвіку, напередодні старого Нового року, за давньою народною традицією, справляють Щедрий Вечір – веселе українське свято з обрядами, забавами, скоромною їжею (піст вже минув): багатою кутею на смальці, ковбасами, пирогами, варениками, млинцями, смаженими на салі тощо. А ще випікають два спеціальні хліби «Маланка» і «Василь». Зазвичай батько питав, сховавшись за великою мискою з пирогами: – Чи бачите ви мене, діти? У відповідь потрібно сказати: – Не бачимо Вас, батьку! – То дай, Боже, щоб і на той  рік не бачили! Цей ритуал  символізував собою замовляння на гарний, високий врожай пшениці, достаток і добробут в родині.
На Щедрий Вечір, тобто в ніч під старий Новий рік, майже по всій Україні, від Таврії до Гуцульщини, традиційно  ходили гурти ряджених – молодіжні ватаги, які щедрували й водили «Маланку» – своєрідний маскарад, що не має нічого спільного з християнськими віруваннями,
«Маланка» – народне дійство, що прийшло до нас з глибокої давнини, і покликане виконувати магічно -заклинальну функцію – відганяти злих духів і забезпечити людям врожай  та здоров’я. Щоб людей не пізнали лихі сили, які можуть заподіяти шкоду, їх треба було налякати. Для цього одяга­ли чудернацький одяг, пере­вертали кожухи, розмальову­вали обличчя, виготовляли страшні маски, у руках мали дзвіночки, калаталки, батоги тощо. Цілковита відсутність, з одного боку, християнських мотивів та символів, й розвинута структура ритуалів господарської, шлюбної, очисної магії, з другого, засвідчують глибокі язичницькі витоки народної обрядової Маланки. Цим популярним жіночим ім’ям позначалося не тільки свято, а й конкретний фольклорний образ, що діяв в обряді у двох планах: героїні новорічних пісень - щедрівок та ритуальної маски. З плином часу традиція вратила свій первісний зміст і значення, й зараз носить лише розважальний характер. Основні діючі особи – перевдягнений у дівчину нежонатий хлопець (Маланка) і, навпаки, дівчина або жінка у чоловічому вбранні (Василь), а також Дід, Баба, Циган і Циганка з дітьми; Коза, Кіт, Чорт, Орач з чепігами (плугом) та ін. Сьогодні ця барвиста маланчина  галерея поповнилася живими персонажами (деякі перейшли з минулих часів): бутафорними «офіцерами» і «солдатами» неіснуючих армій, в кумедному одязі; сучасними «президентами» (вітчизняними і зарубіжними), «депутатами» різного штибу, місцевими «діячами», рекетирами, міліціонерами, «зірками» шоу - бізнесу,  кіногероями тощо. Фантазія маланкуючих аж зашкалює: майструють соломяні, шкіряні, навіть – металеві Маланки, які у супроводі інших масок ходять від хати до хати з новорічними піснями та поздоровленнями. Уся ватага з музиками, що інколи нараховує від 50 до 200 чол., рухається вулицями, стежками, городами, по дорозі бешкетує: закидає тини на стріху, знімає ворота й переносить їх в інше місце, перекидає автомобілі, збидкується над перехожими; щедрує господарю, співає величальних пісень:

Кожний регіон України має свої особливості святкування Маланки. Та чи не найяскравіше це дійство відбувається на Буковині – у Чернівцях та в усіх районах і селах області, де з особливою любов’ю і піклуванням ставляться до свого фольклорного надбання, народженого фантазією й віруваннями народу, бережуть його і удосконалюють.Тут проходять щорічні фестивалі, які варто побачити, бо такого унікального видовища немає більше ніде. І справді, мабуть, тільки на цій землі могло народитися таке поетичне диво, як МАЛАНКА.

Святий Василій Великий вважався покровителем землеробства, обрядодії цього дня носять аграрно - магічний характер. Щедрування –  народний звичай, тому всі щедрівки радісні, оптимістичні, в них бажають щастя, здоров’я, багатства, успіхів кожному члену сім’ї.
Св. Василій – патрон усіх, хто має це славне ім’я. Щиро вітаємо Василів, Василенків, Васильків, Василашків, Василис, Василівних, Васильовичів, з іменинами, і нехай добрий ангел завжди вас оберігає, добро і ласку посилає!
Фото виставка «Плясул»
(до дня святого Василя Великого)
Бременские музиканти


середа, 23 січня 2019 р.


Народознавча година "Різдво - найвеличніше свято"
"Новий рік крокує світом"
Картинки по запросу 2019 рік ÑÐ²Ð¸Ð½Ñ–Різдво Христове – це одне з найбільших християнських свят, яким усі віруючі люди вшановують Сина Божога Ісуса Христа. Він прийшов на землю, щоб показати людям істинне милосердя, навчити пробачати, показати їм правильний шлях у житті.
А бере свій початок ця історія більше 2000 років тому. За євангельськими переказами 7 січня (за старим стилем), або ж 25 грудня (за новим стилем) Марія, мати Ісуса Христа, та її чоловік Йосип прийшли до Вифлиєма. Їм важко було знайти місце для ночівлі, тому вони зупинилися в печері, що використовувалася як хлів для укриття худоби від негоди. Саме там і народився Син Божий. Провісником цього дива стала Вифлиємська зірка, яка вказувала шлях всім, хто хотів прийти поклонитися і принести дари Ісусу Христу. Звідси і традиція прикрашати на зимові свята ялинку, використовуючи зірку.
Царем Іудеї в той час був Ірод. Довідавшись про народження немовляти, якого всі величали царем і майбутнім всесильним правителем, він злякався і дав наказ знищити усіх дітей у віці до 2 років. Марії та Йосипу вдалося врятувати свого Сина, втікши до Єгипту.
988 року Володимир Великий запровадив християнство на Русі – відтоді до нас прийшло і свято Різдва Христового. Хоча деякі історики стверджують, що на теренах України ще в язичницькі часи відзначалися зимові свята, якими вшановувалися бог сонця Сварог, світло, сімейне вогнище і затишок.
На  Різдво Христове ми теж всю ніч колядували також ходили з Іродом

  ІСТОРИЧНИЙ УРОК
ЄДИНА ДУХОМ УКРАЇНА 
Відзначення Дня Соборності – одна з небагатьох традицій, яка прижилася в Української державі. Будь-яка зміна влади, на щастя, не призводить до відміни цього свята, яке в радянські часи вважалося "націоналістичним", а отже заборонялося.
Пояснити це можна двома причинами. По-перше, свято Соборності пов’язано з реальною історичною подією, яка мала місце 22 січня 1918 року в Києві.
По-друге, символіка свята, його глибокий зміст виявився актуальним для сучасної України, яка, можливо, вже не поділена Збручем, але ще поділена Дніпром. Це – визнають усі: влада, опозиція, ідеологічно полярні політичні сили.
Сукупністю цих двох чинників можна пояснити суспільну увагу, яка з року в рік приділяється святу Дня Соборності.
Однак, крім внутрішньо українського, існує зовнішньо український вимір цього свята, про який, чомусь, мало говорять, або ж не надають йому належного значення.
Йдеться передусім про традицію, яка була сформована в період національно-визвольної боротьби ОУН і УПА. Тодішнє гасло ОУН "За Українську Самостійну Соборну Державу!" віддзеркалювало не лише бажання мати самостійну, ні від кого незалежну Україну, а й державу, яка б об’єднувала всі без виключення українські етнічні землі.

Однак, якщо ми на державному рівні відзначаємо День Соборності, то, безумовно, під поняттям "соборність України" маємо розуміти передусім духовну єдність українців, які проживають на території нинішньої Української держави, а також на історичних українських етнічних землях. Без такого розуміння поняття "соборність" не буде мати властивого йому змісту
Властиве ж розуміння питання "соборності", що включає, в тому числі, аспект українських етнічних земель, може бути гідною відповіддю на всі територіальні зазіхання до нашої країни, які були в минулому, є сьогодні, і, напевно, будуть у майбутньому.
Ми навчилися з особливим пафосом співати Державний гімн України. Нагадаю, що там є такі рядки:
Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону,
В ріднім краю панувати не дамо нікому;
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
Ще у нашій Україні доленька наспіє.
Україна від "Сяну до Дону" – це не поетична метафора, а постійне нагадування про справжню соборність її земель та соборний дух українців.



неділя, 11 листопада 2018 р.

Буковинське віче 3 листопада 1918 р.

 (на вшанування 100-річного ювілею)

 Історія – це пам'ять людського суспільства, його свідомість і совість, засіб самоочищення, виховання прийдешніх поколінь. Є в історії буковинського краю дата, про яку ми з вами повинні завжди пам’ятати. Бо саме події 100-річної давнини сколихнули серця багатьох українських патріотів, які хотіли приєднання нашої зеленої Буковини до України. У боротьбу за соборність українських земель істотні корективи внесло населення краю. 3 листопада 1918 р. у Чернівцях відбулося Буковинське народне віче, організоване Українським крайовим комітетом. Близько 10 тис.
робітників, селян, інтелігентів – учасників віча проголосували за «прилучення австрійської частини української землі до України». Народні представники дали відсіч силам, які прагнули нав'язати рішення про утворення «австрійської України». Віче заявило рішучий протест проти посягань на Північну Буковину з боку румунських «Установчих зборів», що відбулися в Чернівцях 27 жовтня 1918 р. Виражаючи волю більшості населення Північної Буковини, Український крайовий комітет 6 листопада 1918 р. взяв владу в свої руки. Але законне прагнення буковинців у той час не здійснилося. 11 листопада 1918 р. румунські війська окупували Чернівці. Складений з румунів Генеральний конгрес 28 листопада 1918 р. задекларував злуку Буковини з Румунією. Приємно відчувати, що з кожним роком чіткіше й повніше усвідомлюється значення цього важливого акту 3-го листопада 1918 р. у непростому процесі державотворення України. Адже за тих умов, коли державні мужі будували дві держави - Українську Народну Республіку і Західноукраїнську Народну Республіку, буковинці 3-го листопада 1918 року першими своїм «хлопським розумом» подали свій голос за неподільну соборну незалежну Україну, одностайно висловивши свою споконвічну мрію про «прилучення австрійської части української землі до України». Причому це було зроблено цивілізовано, конституційним шляхом, відповідно до права народів на своє національно-державне самовизначення. На жаль, через те, що цьому факту в радянські часи не надавалося належного значення або він фальсифікувався й подавався як приєднання краю до «радянської» України, у частини населення краю, особливо для якого українська, а тим більше регіональна історія не становила інтересу, ще й досі інколи побутує уявлення про «мало значущість» рішення цього віча.То ж, напередодні 100-річного ювілею повернімось до літопису тих подій, щоби переконатися у важливій ролі Буковинського віча як в історії нашого краю, так і в історії українського державотворення в цілому. (По ходу уроку – використання тематичної презентації) 1. Короткий огляд джерел та літератури Те, що Буковинське віче 3 листопада 1918 р. є непроминальною датою в історії нашого